HUOMIO!
HUOMIO! TÄLLE FOORUMILLE EI OTETA ENÄÄN UUSIA KÄYTTÄJIÄ. FOORUMI SIIRTYY KAHDEN VIIKON SISÄLLÄ (1.10) OSOITTEESEEN HTTP://nuoretkuvaajat.foorumit.fi. KESKUSTELUALUEET LUKITAAN!Kirjaudu sisään
Haku
Viimeisimmät aiheet
Paikalla olevat käyttäjät
Yhteensä 16 käyttäjää paikalla :: 0 Rekisteröitynyttä, 0 Piilotettua ja 16 Vierailijaa Ei
[ Näytä koko lista ]
Eniten samanaikaisesti paikalla on ollut 64 käyttäjää, tämä oli Ti 19 Marras - 14:46
Filmi- vai Digikamera?
+8
Ross
Cabiza
bones
PiKa
wooder
Jehna
sprowdy
LLEO
12 posters
Sivu 1 / 1
Filmi- vai Digikamera?
Otsikko kertoo kaiken.
Mitä mieltä itse olet, tykkäätkö enemmän filmikameroista vai digikameroista? Miksi? etc.
Mitä mieltä itse olet, tykkäätkö enemmän filmikameroista vai digikameroista? Miksi? etc.
Vs: Filmi- vai Digikamera?
Digikamera tietty, paljon helpompaa ja halvempaa siirtää koneelle ja niitä voi katsellakkin ja poistaa.
// Wooderin tavoin mäkin rakastan sitä tunnelmaa mutta tosiaan on hankala saada liikkuvista ötököistä kuvia kun ei voi millään tavalla poistaa niitä.
// Wooderin tavoin mäkin rakastan sitä tunnelmaa mutta tosiaan on hankala saada liikkuvista ötököistä kuvia kun ei voi millään tavalla poistaa niitä.
Viimeinen muokkaaja, Jehna pvm Ti 15 Joulu - 22:14, muokattu 1 kertaa
Jehna- Silkkinauha
- Ikä : 29
Viestien lukumäärä : 192
Mun käytössä digit Rakastan filmikameroiden kuvaa, tai sitä tunnelmaa , minkä niillä saa aikaiseksi, jota on turha digillä edes yrittää saada.
Ja minulla ei ole aikaa/rahaa filmien kehittämiseen ja koirakuvauksessa digi on ykkönen, koska epäonnistuneita kuvia tulee (varsinkin) koirakuvissa PALJON!
Ja minulla ei ole aikaa/rahaa filmien kehittämiseen ja koirakuvauksessa digi on ykkönen, koska epäonnistuneita kuvia tulee (varsinkin) koirakuvissa PALJON!
Kylhän filmikamerassa on aina se tietty tunnelma niissä kuvissa, porukoilla on sellanen - ihan tarkkoja kuviakin sillä saa :'D
Mutta wooder tiivisti mun ajatukset hienosti, koirakuvauksessa digi vie voiton [You must be registered and logged in to see this image.]
Mutta wooder tiivisti mun ajatukset hienosti, koirakuvauksessa digi vie voiton [You must be registered and logged in to see this image.]
Samaa mieltä, kuin wooder. Mutta itse pidä enemmän digikameran helppoudesta, koska filmikameraan pitää aina ostaa filmiä ja sitten vielä kuvien kehittäminen maksaa ja jos kaikista kuvista ei tulekkaan onnistuneita!
PiKa- Viestien lukumäärä : 3
Digikamera vie voiton. Just esimerkiks koiran, luonnon ym. kuvaaminen olis aika hirveetä filmikameralla Plussaa filmikameroissa tosin on se, että kun filmi täyttyy, niin ne tulee sit aina vietyä kehitettäväks. Mutta digikuvia ei tuu lähetettyä useinkaan kehitettäväks (nytkin ois hirvee määrä mitkä pitäis lähettää kehitettäväks..), ja ne saattaa hävitä koneelta. Nimim. joskus meni ulkonen kovalevy hajalle ja sieltä meni paljon kuvia, muistoja.
Cabiza- Teräsnauha
- Viestien lukumäärä : 91
Joo mullakin kone kerran hajos ihan kokonaan ja sinne meni kaikki kuvat. Ja kerran on poistanut ittekseen koko kansiollisen kuvia. ):
Digikamera. Vaikka filmikameralla saakin ihania kuvia, digi on paljon käytännöllisempi. Miulla ainakin tulee helposti mielettömiä määriä turhia kuvia, jotka on syystä tai toisesta epäonnistuneita. Tosiaan, pitäs muuten laittaa kuvia kehitettäväks, on ollu jo pitkän aikaa mielessä.
Uuhh, saadan ensivuonna (jos ottaa kuviksen valinnaiseks) vuorotellen kaikki filmikamera viikoksi käyttöön. Siis jos (kun) haluaa. Opettaja sitten opettaa käyttämään sitä ja kehittämään kuvat. Jeejee (:
Digikamera (tietysti). Johtuen ehkä myös siitä, koska multa ei löydy oikeastaan yhtään kokemusta filmikameralla kuvaamisesta.
MINÄ ! Mul on isältä peritty Nikonin filmijärkkäri, mallia en nyt muista. Filmi olisi täynnä kuvia, mutta venailen ensi jaksoon asti, että pääsen kuviksen valinnaisessa kehittämään kuvat pimiössä, koska eipä niissä sitä samaa fiilistä todellakaan ole, jos liikkeeseen vie ja sieltä saa ne valmiina ja kirkkaina. Ainut syy, miksi valitsin koulun valokuvauskurssin.. :--Dwooder kirjoitti:ONko muuten täällä ketään joka kuvaisi filmille? (:
Satu- Kuminauha
- Viestien lukumäärä : 100
Digikamera! (;
Meillä on vanha filmijärkkäri, mutta ei sillä enää kukaan oikeastaan kuvaile...
Filmikameralla ei voi poistaa huonoja kuvia, pitää ostaa filmiä ja kuvien saanti koneelle on hankalaa. Ainutta plussaa on ehkä se että ne kuvat kun saa myös paperi kuvina. :>
Meillä on vanha filmijärkkäri, mutta ei sillä enää kukaan oikeastaan kuvaile...
Filmikameralla ei voi poistaa huonoja kuvia, pitää ostaa filmiä ja kuvien saanti koneelle on hankalaa. Ainutta plussaa on ehkä se että ne kuvat kun saa myös paperi kuvina. :>
Itse tykkään digikameran voi-mennä-pilalle ominaisuudesta, mulla niitä tulee paljon : D. Koulussa kokeilin filmijärkkäriä, olihan se hauskaa kehittää iitse ne kuvat ja sillai, mutta mä kuitenkin unohdan jonkun vaiheen siitä kehityksestä jos yksin sitä teen. Mutta filmikameralla tulee kehitettyä helpommin kuvat kuitenkin. Mutta silti sanon digikamera : )
ecobox31- Kuminauha
- Ikä : 31
Viestien lukumäärä : 142
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Su 25 Joulu - 14:23 kirjoittaja Meewi
» Moikka........
La 29 Loka - 20:13 kirjoittaja ratsastaja
» Copymerkit kuviin
La 29 Loka - 20:07 kirjoittaja ratsastaja
» Aktiivisuusleikki