HUOMIO!
HUOMIO! TÄLLE FOORUMILLE EI OTETA ENÄÄN UUSIA KÄYTTÄJIÄ. FOORUMI SIIRTYY KAHDEN VIIKON SISÄLLÄ (1.10) OSOITTEESEEN HTTP://nuoretkuvaajat.foorumit.fi. KESKUSTELUALUEET LUKITAAN!Kirjaudu sisään
Haku
Viimeisimmät aiheet
Paikalla olevat käyttäjät
Yhteensä 7 käyttäjää paikalla :: 0 Rekisteröitynyttä, 0 Piilotettua ja 7 Vierailijaa Ei
[ Näytä koko lista ]
Eniten samanaikaisesti paikalla on ollut 64 käyttäjää, tämä oli Ti 19 Marras - 14:46
Muistikortit
+10
ecobox31
Nestah`
Ross
EriCCa
Cabiza
Jehna
aiheeton
wooder
LLEO
sprowdy
14 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Vs: Muistikortit
Kaikkiin digikameroihin tarvitsee jonkunmoisen muistikortin, tosin joissain kameroissa on pieni oma muisti.
Tällä hetkellä mulla on tohon mun järkkäriin vaan yks 4GB CF-kortti, mutta suunnitteilla 2GB XD-kortti. (noita voi kuitenkin molempia pitää kamerassa samaa aikaa...) Tosin XD-kortit on harvinaisen kalliita...
Tällä hetkellä mulla on tohon mun järkkäriin vaan yks 4GB CF-kortti, mutta suunnitteilla 2GB XD-kortti. (noita voi kuitenkin molempia pitää kamerassa samaa aikaa...) Tosin XD-kortit on harvinaisen kalliita...
Itse käytän digikamerassa toista kännykän muistikorttia, 2 GB :'D Ja kameraan olen myös hankkinut 4 GB:n kortin
Minä mitään noista CF ja XD merkinnöistä ymmärrä..
Minä mitään noista CF ja XD merkinnöistä ymmärrä..
CF on siis Compact Flash, eli oma muistikortti "malli".
XD on Olympus Picture card, Olympuksen oma...
XD on Olympus Picture card, Olympuksen oma...
Oolsprait [You must be registered and logged in to see this image.]
Mä niin tykkään kun joku selventää mulle asioita [You must be registered and logged in to see this image.]
Mä niin tykkään kun joku selventää mulle asioita [You must be registered and logged in to see this image.]
Mulla on tossa NikonD70:ssä yhden GB:n muistikortti (riittää yllättävän hyvin) mutta jos mä hukkaan sen, niin se on sitten kallis ostaa uusi , koska missään ei enää valmisteta tuon mallisia.
Mulla onpi Nikon D5000 kaheksan gigan kortti Munpa siinä ainakin tilaa..
aiheeton- Kuminauha
- Viestien lukumäärä : 105
Joo sulla on "vähän" enmmän ku mullaaiheeton kirjoitti:Mulla onpi Nikon D5000 kaheksan gigan kortti Munpa siinä ainakin tilaa..
Kyllä mäkin hankin jossain vaiheessa tuon neljän tai kaheksan gigan kortin.. [You must be registered and logged in to see this image.]
XD kortti löytyypi multa Olympuksesta, tosin ei sille kamalammin ole käyttöä kun kamera on kivikautisen huono vaikka siitä pitäisi muka löytyä 12 megapixeliä, PAH.
On muuten mahdottoman pieni lätyskä. Ytyä löytyy näköjään 2 GB:n verran.
On muuten mahdottoman pieni lätyskä. Ytyä löytyy näköjään 2 GB:n verran.
Jehna- Silkkinauha
- Ikä : 29
Viestien lukumäärä : 192
Aina ei oo kiinni siitä, ettäkö olisi hyvä olla paljon gigoja muistikortilla. Jos mulla vaikka on 8GB kortti mutta hidas, ei siitä kauheesti iloa ole...
Mulla on tossa Sonyn kamerassa myös sen merkkinen muistikorttikin siis, muistaakseni 1gb. Riittää kyllä hyvin.
Cabiza- Teräsnauha
- Viestien lukumäärä : 91
^ Samoin mulla. Mulla löytyy kokonaiset 3 korttia. Omistan siis kaksi kameraa. Omistan kaksi 8gb:n korttia ja yhden 1gb:n kortin. Puoljärkissä on tuo 8gb:n kortti ja cyberissä 1gb:n ku sillä kuvailen harvoin.
EriCCa- Viestien lukumäärä : 24
Miulla on tuo SanDiskin MicroSd 2 gigan kortti. Tai no nyt kännykässä, mut siirtyy kameraan, kunhan tulee. Canonissa on SanDiskin Ultra II 2gb
Mulla on käytössä Kingstonin 2 gigan, SanDiskin 4 gigan ja 8 gigan kännykän muistikortti. Lisäks tossa normi digikamerassa on 512mb muistikortti. Riittää hyvin :))
SDHC (mitä ikinä tuo hc tuolla perässä tarkoittaakin) Ultra 4GB Sitten kun on rahhaa, ostan varmaan 8 tai 4 gigasen kaveriksi
ecobox31- Kuminauha
- Ikä : 31
Viestien lukumäärä : 142
Mul on SanDiskin 16GBn muistikortti En kyllä ymmärä miksi olen niin ison ostanut, vaikka kortin tyhjennän päivittäin.
kala- Teräsnauha
- Ikä : 28
Viestien lukumäärä : 57
Oon miettiny pitäiskö ostaa tuohon kameraan vähän isompi muistikortti. Joku 4 tai 8GB ois aika helmi.
Mulla on 8GB:n kortti, ja se tuntuu kovin pieneltä, varsinkin, kun on kettäkilpailuija kuvaamassa :-D siin ei oikein ehdi poistelemaan niitä huonoja kuvia pois kortilta jne.
ecobox31 kirjoitti:SDHC (mitä ikinä tuo hc tuolla perässä tarkoittaakin) Ultra 4GB Sitten kun on rahhaa, ostan varmaan 8 tai 4 gigasen kaveriksi
Tänään tuli postissa 8 giganen kortti : ) Nyt on siis 4 ja 8 gigaset, pitäs mahtua noin 1500 kuvaa, toivottavasti riittää matkalle : )
ecobox31- Kuminauha
- Ikä : 31
Viestien lukumäärä : 142
Mulla on nyt 4 gigan kortti ja koska kuvaan aina raweja, saa kerralla otettua vain noin 130 kuvaa. Suunnitteilla hankkia joku esim. 8 gigan nopea kortti, class 6 tai jopa 10.
hehehe, minulla 1 gigan kortti ja hyvin on riittänyt. Tosin olen suunnitellut ostavani seuraavaksi 8 gigasen tai 4 gigasen, mutta hinnat on kyllä pilvissä ton kokosilta muistikorteilta kun miun kameraan ei mene se pienimuistikortti vaan semmonen isompi xD
Ostin samaan aikaan ton uuden kameran (Canon EOS 550D) kanssa 8GB:n muistikortin. (:
Minkä merkkisen? Mikä luokka? Paljonko maksoit? Mistä? : DSammy kirjoitti:Ostin samaan aikaan ton uuden kameran (Canon EOS 550D) kanssa 8GB:n muistikortin. (:
Transcend, Class 6, jotain 20€ ja sieltä verkkokauppa.comista eli samasta paikkaa ku kameranki. (:
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Su 25 Joulu - 14:23 kirjoittaja Meewi
» Moikka........
La 29 Loka - 20:13 kirjoittaja ratsastaja
» Copymerkit kuviin
La 29 Loka - 20:07 kirjoittaja ratsastaja
» Aktiivisuusleikki
Ma 27 Joulu - 14:18 kirjoittaja LLEO
» Objektiivit?