HUOMIO!
HUOMIO! TÄLLE FOORUMILLE EI OTETA ENÄÄN UUSIA KÄYTTÄJIÄ. FOORUMI SIIRTYY KAHDEN VIIKON SISÄLLÄ (1.10) OSOITTEESEEN HTTP://nuoretkuvaajat.foorumit.fi. KESKUSTELUALUEET LUKITAAN!Kirjaudu sisään
Haku
Viimeisimmät aiheet
Paikalla olevat käyttäjät
Yhteensä 2 käyttäjää paikalla :: 0 Rekisteröitynyttä, 0 Piilotettua ja 2 Vierailijaa Ei
[ Näytä koko lista ]
Eniten samanaikaisesti paikalla on ollut 64 käyttäjää, tämä oli Ti 19 Marras - 14:46
Lisäsalamat
+3
vaani
sprowdy
LLEO
7 posters
Sivu 1 / 1
Lisäsalamat
Järjestelmään voi hankkia lisäsalaman/salamoita. Onko sinulla sellaista? Aiotko hankkia? Mitä tulisi ottaa huomioon lisäsalaman ostosuunnitelmissa?
Vs: Lisäsalamat
Lisäsalama, ja mitä vielä :'D
Joissakin järkkäreissähän tulee mukana lisäsalama, tai niissä on kiinni?
Vai olenko ihan väärässä
Joissakin järkkäreissähän tulee mukana lisäsalama, tai niissä on kiinni?
Vai olenko ihan väärässä
Järjestelmissä on usein myös oma salama, mutta jos kamerassa on salamakenkä (eli kaikissa järjestelmissä) voi kameraan liittää lisäsalaman. Lisäsalama voi kuulua joidenkin kameroiden myyntipakettiin.
Mä en vielä ole törmännyt sellaiseen järjestelmäkameraan jossa olisi ollut paketin mukana lisäsalama tai sitten multa on vaan mennyt ohi, kun sellasia olen etsiskellyt. Mulla on ollut suunnitelmissa hankkia lisäsalama, sillä koiranäyttelykuvaamisessa yms. ei tunnu tuo järjestelmän oma salama olevan aivan se ihanteellisin vaihtoehto.
Mulla on joululahjatoiveissa lisäsalama objektiivin lisäksi ja jotenkin mä haluaisin ennemmin tuon objektiivin, kuin lisäsalaman. Mulla on jotenkin tunne, että joutuisin hankkimaan siihen lisäksi "salamanhajottajan" joka ei kylläkään maksa paljoa, mutta se saattaisi taas riittää tuon järjestelmän oman salaman kanssa.. Mulla ei ole kenelläkään tutulla ollut lisäsalamaa jota olisi omaan kameraan päässyt kokeilemaan.
Mulla on joululahjatoiveissa lisäsalama objektiivin lisäksi ja jotenkin mä haluaisin ennemmin tuon objektiivin, kuin lisäsalaman. Mulla on jotenkin tunne, että joutuisin hankkimaan siihen lisäksi "salamanhajottajan" joka ei kylläkään maksa paljoa, mutta se saattaisi taas riittää tuon järjestelmän oman salaman kanssa.. Mulla ei ole kenelläkään tutulla ollut lisäsalamaa jota olisi omaan kameraan päässyt kokeilemaan.
Aika harvan kameran mukana tulee lisäsalama. Nyt tosin tänävuonna Nikon D40 kitin mukana useissa liikkeissä kuului lisäsalama. Oman kameran tilasin ulkomailta, ja pakettiin kuului pelkkä runko ja 2 kittiobjektiivia. Itselläkin suunnitteilla lisäsalaman osto...
Kun mie ostin oman järkkärin, oli siinä myyntipaketissa mukana lisäsalama. Mut enpä ole vielä oikein sitä oppinut käyttämään, pitäisi kai alkaa harjoitella.... [You must be registered and logged in to see this image.]
Wiivi- Viestien lukumäärä : 2
Oon kans kuullut samaa tosta Nikonista [You must be registered and logged in to see this image.]
Mulla on semmoinen mahtava tilanne, että kotoa löytyy vanha ja varmaan uusiinkin Canonin järkkäreihin sopiva salama. Ei tarvitse sitten erikseen hankkia. Tuleeko kuvista pahasti ylivalottuneita jos vaikka hallissa ottaa kunnon "välkyllä"?
// Ookei, jotenki se salama tuntuu vaan pilaavan kaikki kuvat ja ilman sitä tulee tärähtäneitä. Ja mullahan ei ole vielä kameraa johon saisin mokoman törkättyä, mielenkiinnosta kyselin :>
// Ookei, jotenki se salama tuntuu vaan pilaavan kaikki kuvat ja ilman sitä tulee tärähtäneitä. Ja mullahan ei ole vielä kameraa johon saisin mokoman törkättyä, mielenkiinnosta kyselin :>
Viimeinen muokkaaja, Jehna pvm Ti 15 Joulu - 22:19, muokattu 1 kertaa
Jehna- Silkkinauha
- Ikä : 29
Viestien lukumäärä : 192
Joo mulla on joku (en pimeässä näe ja en muista uklkoa, että mikä) salama. Pirun jees , koska suoraan lauottu salama on ihan kauhea, mutta ei tossa Nikonin salamssa kyllä riitä tehot esim. halleissa laukomaan sitä seinistä tai katosta.
Jehna / säädät vaan salaman tarpeeks pienelle, niin ei pitäis
Jehna / säädät vaan salaman tarpeeks pienelle, niin ei pitäis
Siis totta kai sitä pitää jotenkin pehmentää tai kimmottaa valo jostain, ettei tule jyrkkiä varjoja.Jehna kirjoitti:Ookei, jotenki se salama tuntuu vaan pilaavan kaikki kuvat ja ilman sitä tulee tärähtäneitä. Ja mullahan ei ole vielä kameraa johon saisin mokoman törkättyä, mielenkiinnosta kyselin :>
bones- Moderaattori
- Viestien lukumäärä : 7
+ylivalottuneita ja puhkipalaneita kohtia (;bones kirjoitti:Siis totta kai sitä pitää jotenkin pehmentää tai kimmottaa valo jostain, ettei tule jyrkkiä varjoja.
bones kirjoitti:Siis totta kai sitä pitää jotenkin pehmentää tai kimmottaa valo jostain, ettei tule jyrkkiä varjoja.Jehna kirjoitti:Ookei, jotenki se salama tuntuu vaan pilaavan kaikki kuvat ja ilman sitä tulee tärähtäneitä. Ja mullahan ei ole vielä kameraa johon saisin mokoman törkättyä, mielenkiinnosta kyselin :>
Miten niitä sitten voi pehmentää? Sateenvarjolla? : D
Jehna- Silkkinauha
Pehmentää voi (Mikäköhän se hieno sana olikaan?) sellaisella pienellä valkoisella jutulla (ainakin lisäsalamissa) joka maksaa muistaakseni n. 8€. Mutta olenpa kuulllut että vaikkapa jogurttipurkin pohjasta leikatulla läpyskälläkin on toiminut. Eli vaikka jonkun valkoisen muovin läpi laukomalla(: En nyt ole ihan varma, mutta tuo on aika hyvä tapa (:
Huh, säikähdin jo että pitää olla mukana sellainen järkyttävän kokoinen varjostin mitä koulukuvauksissa käytetään :>
Jehna- Silkkinauha
Salamanhajotin on mulle neuvottu salaman valon "laajentamiseksi" laajemmalle alueelle, vai miten lie nyt sanotukaan
Mun mielestäni se tekee totakin, mutta loogisesti samalla myös pehmentää salaman valoa (:vaani kirjoitti:Salamanhajotin on mulle neuvottu salaman valon "laajentamiseksi" laajemmalle alueelle, vai miten lie nyt sanotukaan
Mä oon tohon rungon salamaan käyttäny pehmentimenä sellasta pehmeetä muovin tapaista materiaalia. Viikannu moneen kertaan ja se sitten salaman eteen, pehmentää kivasti.
Mä oon joskus käyttänyt paperia kun ei muutakaan ollut A4 vaan monta kertaa taitettuna(: luovuutta riittää hulluuteen saakka
Joo, luin yhestä lehdestä vinkkejä heijastimien tekoon. Kokeilin sitte pahvinpalasta jonka päälle liimasin sanomalehden sivun. Kovin hyvä lopputulos ei ollut. Täysin valkoinen paperi saattaisi toimia, sanomalehtipaperi on ehkä hieman liian keltainen ja vähän-heijastava...
Muuten toimiva vinkki on jos haluaa salaman sivulta, mutta ei ole erillisiä laitteita sen toteuttamiseen: kamera sivuttain ja peili sivulle salaman eteen. Heijastaa mahtavasti valon. Kotistudiokuvauksessa olen todennut se erittäin hyödylliseksi
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Su 25 Joulu - 14:23 kirjoittaja Meewi
» Moikka........
La 29 Loka - 20:13 kirjoittaja ratsastaja
» Copymerkit kuviin
La 29 Loka - 20:07 kirjoittaja ratsastaja
» Aktiivisuusleikki
Ma 27 Joulu - 14:18 kirjoittaja LLEO
» Objektiivit?
Su 26 Joulu - 13:39 kirjoittaja Jaasalb