HUOMIO!
HUOMIO! TÄLLE FOORUMILLE EI OTETA ENÄÄN UUSIA KÄYTTÄJIÄ. FOORUMI SIIRTYY KAHDEN VIIKON SISÄLLÄ (1.10) OSOITTEESEEN HTTP://nuoretkuvaajat.foorumit.fi. KESKUSTELUALUEET LUKITAAN!Kirjaudu sisään
Haku
Viimeisimmät aiheet
Paikalla olevat käyttäjät
Yhteensä 4 käyttäjää paikalla :: 0 Rekisteröitynyttä, 0 Piilotettua ja 4 Vierailijaa Ei
[ Näytä koko lista ]
Eniten samanaikaisesti paikalla on ollut 64 käyttäjää, tämä oli Ti 19 Marras - 14:46
Hyviä kuvauspaikkoja/tapahtumia
+13
Nestah`
aiheeton
HP
Meewi
m`key
remi
katimau
Nekkku
Cabiza
Ross
wooder
sprowdy
LLEO
17 posters
Nuoret Kuvaajat :: Muut :: Hiekkalinna
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Hyviä kuvauspaikkoja/tapahtumia
Tänne voit kertoa meille muille foorumilaisille joistain hyvistä valokuvauspaikoista/tapahtumista. Missä kyseinen paikka on? Mitä varusteita sinne tarvitsee? Minkälaisia aiheita siellä voi kuvata? Missä haluaisit käydä kuvaamassa?
Vs: Hyviä kuvauspaikkoja/tapahtumia
jossain ulkomailla olis hienoo käydä kuvaa [You must be registered and logged in to see this image.] tai korkeammalla, esim. lapin tuntureilla .. olis niin unelma <3
Ahvenanmaalle ois makeeta päästä kameran kanssa! Laivalla sinne, ja vaikka kolme päivää! Siellä olisi meri (♥) ja paljon kaikkea kivaa kuvattavaa. Vanhoja taloja, hienoja lauttoja, ihmisiä keskustassa jne.. Joskus kyllä sinne mennään kameran ja kaverin kanssa! (:
Ahvenanmaa tosiaan kiehtoo muakin, varsinkin kuvauskohteena. Myös Gotlanti kiinnostaa...
Ja Grönlanti voisi olla aika kiva myös! Mutta siellä on vaan niin pirun kylmä että kädet ja kamera jäätyy.. ): ja vielä Islanti olisi kanssa kiva ja Norja. Eihän näitä olekkaan kuin neljäsataa kun alkaa miettiä Ja Kreikka , Portugali ja joku Afrikan maa ..
Islanti, Grönlanti tai joku muu kylmä paikka Ja sit toisaalta ois tosi ihana päästä kuvaa johonkii tosi lämpimään, missä ois palmuja, hiekkarantaa ymsyms.
Niin joo ja tapahtumia myös tuolla aloitusviestissa kysyttiin. Ehdottomasti jokaisen kannattaa kokeilla keikkakuvausta. Parasta on, kun saa keikan fiiliksen tallennettua kuvalle. Aluksi kannattaa valita joku hyvän lavashow'n omaava artisti/bändi, mielellään sellainen josta itse pitää, mutta ei ole kauhea tro fani (; Ja myös kaikki tapahtumat joissa on paljon ihmisiä ovat hauskoja, saa ihan mielenkiintoisia kuvia, kunhan vaan käyttää mielikuvitustaan. (:
En muista minkä bändin keikalla olin, mutta kuvista tuli ihan kamalia. En osannut ensinnäkään käyttää kameran asetuksia ja kaikki kuvat tärähti - noin. >.<
Sprow kirjoitti:En muista minkä bändin keikalla olin, mutta kuvista tuli ihan kamalia. En osannut ensinnäkään käyttää kameran asetuksia ja kaikki kuvat tärähti - noin. >.<
Harjoittelemalla oppii tässäkin asiassa ISO mahdollisimman suureksi (ilman että tulee kohinaa). Aukko mahdollisimman suureksi, jotta kennolle pääsee mahdollisimman paljon valoa. Ja siitä valotusaika niin ettei kuvat tärähdä. Ja kannattaa ennen keikkaa opetella säätämään nopeasti asetuksia. Tärähtämistä voi estää myös oikealla asennolla. Käsi objektiivin alle; enemmän tukea ja helppo säätää asetuksia. Minulle neuvottiin tuo vähän aikaa sitten. (suosittelen opettelemaan sen! Paljon helpompi pitää käsi vakaana!) Ja kameran lenkki kannattaa säätää niin että sen saa kyynärpään yli siten että kun pidät vasenta kättä objektiivin alla (peukalo siis osoittaa vasemmalle) lenkki menee siitä alas vasemman käden kyynärpään ali takaisin. Silloin sinulla on kolme tukipistetta; vasen käsi, lenkki ja kulma. (;
Tuollaisia pieniä vinkkejä, minulla toimivat, jokainen miettikööt miten itselleen ne toimivat.
wooder kirjoitti:Sprow kirjoitti:En muista minkä bändin keikalla olin, mutta kuvista tuli ihan kamalia. En osannut ensinnäkään käyttää kameran asetuksia ja kaikki kuvat tärähti - noin. >.<
Harjoittelemalla oppii tässäkin asiassa [You must be registered and logged in to see this image.] ISO mahdollisimman suureksi (ilman että tulee kohinaa). Aukko mahdollisimman suureksi, jotta kennolle pääsee mahdollisimman paljon valoa. Ja siitä valotusaika niin ettei kuvat tärähdä. Ja kannattaa ennen keikkaa opetella säätämään nopeasti asetuksia. Tärähtämistä voi estää myös oikealla asennolla. Käsi objektiivin alle; enemmän tukea ja helppo säätää asetuksia. Minulle neuvottiin tuo vähän aikaa sitten. (suosittelen opettelemaan sen! Paljon helpompi pitää käsi vakaana!) Ja kameran lenkki kannattaa säätää niin että sen saa kyynärpään yli siten että kun pidät vasenta kättä objektiivin alla (peukalo siis osoittaa vasemmalle) lenkki menee siitä alas vasemman käden kyynärpään ali takaisin. Silloin sinulla on kolme tukipistetta; vasen käsi, lenkki ja kulma. (;
Tuollaisia pieniä vinkkejä, minulla toimivat, jokainen miettikööt miten itselleen ne toimivat.
Hei tota pitääki kokeilla ! Kiitos vinkistä
Olkaapa hyvä, neuvon mielelläni niissä (harvoissa) asioissa joista jotain tiedän
Mä olisin tänään mennyt Cheekin keikalle kuvaamaan ja hillumaan, mutta eipä porukat pästäny.. Lievä vee-itutus päällä.. ):
Mä olisin tänään mennyt Cheekin keikalle kuvaamaan ja hillumaan, mutta eipä porukat pästäny.. Lievä vee-itutus päällä.. ):
Lappiin ois kyllä tosi kiva päästä kuvaamaan. Etenkin talvella (kun oppisi ensin kuvaamaan muutenkin talvimaisemaa :p)
Cabiza- Teräsnauha
- Viestien lukumäärä : 91
Cabiza kirjoitti:Lappiin ois kyllä tosi kiva päästä kuvaamaan. Etenkin talvella (kun oppisi ensin kuvaamaan muutenkin talvimaisemaa :p)
Talvella on tosiaan hankala kuvata, joko tulee liian pimeitä taustoja yms. Tai sitten pukipalanutta lunta. Melkeinpä kaikki talvimaisemakuvat joudun muuttamaan HDR:iksi..
Lapissa on ihana kuvata sillon kun on lunta
Nekkku- Paikkakunta : Hämeenlinna
Viestien lukumäärä : 22
Saksaan olis hieno päästä kuvailemaan niitä loistavia maisemia varsinkin johonkin alppien läheisyyteen. Ois unelma <3
Saksaan joo, kaveri oli siellä ja ihania kuvia oli ottanut !
mä vaan kateellisena niitä ihailin x___x
Lappi kuulostaa kans mielenkiintoselta.. ;D
mä vaan kateellisena niitä ihailin x___x
Lappi kuulostaa kans mielenkiintoselta.. ;D
Itävalta olis kyllä kanssa kiva juttu. Ja Saksa myös kiinnostaisi, sinne onneksi kesällä/keväällä päästään <3
Mä lähen hiihtolomalla Lappiin taas reissaamaan, viimeksi kuvasato oli aika kehno. Hienointa oli varmaan seisoa Pyhän isoimman tunturin päällä ja napsia kuvia kun oli ihan ilta-aurinko ja semmonen omituinen sumu.
Irlannista saa kans mahtavia kuvia, harmi että niitä taitaa olla mulla enää vain pari tallella.
Irlannista saa kans mahtavia kuvia, harmi että niitä taitaa olla mulla enää vain pari tallella.
remi- Teräsnauha
- Viestien lukumäärä : 64
Ulkomaathan ovat eksotiikaltaan aika ihanteelisia valokuvaukseen, varsinkin kun itse tulee synkästä Pohjolasta.
Kuitenkin varmasti eksoottisissa kulttuureissa asuvat ovat enemmän kiinnostuneet "erilaisuudesta" ja sitä kautta meidän maamme kaltaisista paikoista.
Lapin tunturit olisi kyllä minullekin ihanne, tykkilumiset pienet puut, revontulet ja tähtitaivas. Kyllä kelpaisi kuvailla.
Kuitenkin varmasti eksoottisissa kulttuureissa asuvat ovat enemmän kiinnostuneet "erilaisuudesta" ja sitä kautta meidän maamme kaltaisista paikoista.
Lapin tunturit olisi kyllä minullekin ihanne, tykkilumiset pienet puut, revontulet ja tähtitaivas. Kyllä kelpaisi kuvailla.
Itse tykkäsin hirveesti Espanjan maisemista, kun siellä parisen vuotta sitten käyntiin. Kuvaussato onnistui jotenkin, en silloin tajunnut vielä paljoa mitään valokuvauksesta. Mitä nyt vähän sommitteli ja näps. Onneksi mennään sinne taas parin vuoden sisällä, pääsee sitten ottamaan oikein kunnolla kuvia järkkärillä
Lappi ja sen tunturit olisi kyllä aika siisti paikka. Muuten kyllä tulisi siellä käytyä, mutta on vähän liian pitkä matka Onneks Tampereellakin vähäsen sentäs sitä luntakin on.
Lappi ja sen tunturit olisi kyllä aika siisti paikka. Muuten kyllä tulisi siellä käytyä, mutta on vähän liian pitkä matka Onneks Tampereellakin vähäsen sentäs sitä luntakin on.
Meewi- Ikä : 30
Viestien lukumäärä : 6
Missä kyseinen paikka on?
- Lapissa, Orajärjellä (20km sodankylästä)
Mitä varusteita sinne tarvitsee?
- Riippuu mikä on reissun tarkoitus/kuinka kauvon viipyy yms. Kamera ja tarvikkeet, kesällä sääksimyrkky on myös aika tarpeellinen
Minkälaisia aiheita siellä voi kuvata?
- Luontoa, sekä luonnon eläimiä, järviä, metsää, peltoa.
Missä haluaisit käydä kuvaamassa?
- Orajärvellä ja muutenkin lapissa, kunnon kuvaus reissu ens kesälle onki suunnittelilla.. Sitä ootellessa. Myös norjaan + ruotsiin + islantiin haluaisin kuvaamaan.
- Lapissa, Orajärjellä (20km sodankylästä)
Mitä varusteita sinne tarvitsee?
- Riippuu mikä on reissun tarkoitus/kuinka kauvon viipyy yms. Kamera ja tarvikkeet, kesällä sääksimyrkky on myös aika tarpeellinen
Minkälaisia aiheita siellä voi kuvata?
- Luontoa, sekä luonnon eläimiä, järviä, metsää, peltoa.
Missä haluaisit käydä kuvaamassa?
- Orajärvellä ja muutenkin lapissa, kunnon kuvaus reissu ens kesälle onki suunnittelilla.. Sitä ootellessa. Myös norjaan + ruotsiin + islantiin haluaisin kuvaamaan.
Lappiin ruska aikana ♥ En ole vielä sinne päässyt ehkä ensi syksynä :33
aiheeton- Kuminauha
- Viestien lukumäärä : 105
Ärh, mulle tuli kauhea himo Saksaan tai itävältaan. Mutta ikäni puolesta ei ole harmillisesti mahdollista itse matkustaa. Mutta ehkäpä me mennään sinne Eisfeldiin (Saksassa) ensi kesänä/talvena (:
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Nuoret Kuvaajat :: Muut :: Hiekkalinna
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Su 25 Joulu - 14:23 kirjoittaja Meewi
» Moikka........
La 29 Loka - 20:13 kirjoittaja ratsastaja
» Copymerkit kuviin
La 29 Loka - 20:07 kirjoittaja ratsastaja
» Aktiivisuusleikki
Ma 27 Joulu - 14:18 kirjoittaja LLEO